Skip navigation

9.2.1. A digitális médiumok kora

A digitális médiumok mind nagyobb szerepet játszanak mindennapjainkban. Ahogy egy számtalanszor ismételt kínai bölcsesség utal rá: „Egy kép felér ezer szóval”. A 21. század kultúrája egyre inkább a vizualitás irányába tolódik el. Nap mint nap annyi információt kell közvetítenie felénk a különféle médiumoknak, hogy azt képtelenség lenne pl. szöveges formában átadni, erre csak az audiovizuális média alkalmas. Gondoljunk csak a reklámokra: A televízióban, az interneten, az utcák óriásplakátjain szereplő hirdetésekre csupán egy pillantást vetünk, ennyi idő alatt kell meggyőzni minket, fogyasztókat a termék létező vagy nem létező pozitív tulajdonságairól, vagy használatának, birtoklásának felemelő érzéséről.

Hasonló a helyzet az oktatásban is: Comenius már a 17. században felhívta a figyelmet a szemléltetés fontosságára és a képi fogalmazásnak kitüntetett szerepe van az információs társadalom élethosszig tartó tanulásra predesztinált polgárai körében is.