Skip navigation

9.2.4. A digitális videó szerepe az elektronikus oktatásban

A digitális videó kiemelt szerepet játszik az elektronikus oktatásban. Elegendő csak arra gondolnunk, amikor 2011-ben Sebastian Thrun, a Stanford egyetem professzora (akit a MOOC keresztapjának is tartanak) úgy hirdette meg a mesterséges intelligencia kurzust, hogy ahhoz az interneten keresztül bárki csatlakozhasson. Thrun előadásai a Stanfordon már korábban is nagyon népszerűek voltak, hétről-hétre teljesen megtöltötte a 200 fős előadót, azonban ezzel ő nem volt elégedett. Szeretett volna több hallgatót, pontosabban sokkal több hallgatót tanítani. Az órákat a házának a nappalijából tartotta egy olcsó digitális kamera segítségével, és tábla helyett szalvétákra írt. Az elkövetkező három hónapban Thrun a digitális videó segítségével ugyanazokat az előadásokat tartotta, amit korábban csak az évi 52 000 dollárt fizető hallgatók tekinthettek meg, de a szokásos 200 stanfordi diák mellé virtuálisan csatlakozott még 160 000 érdeklődő.