Skip navigation

8.2.1. Az online virtuális osztálytermek kialakulása

Az online virtuális osztálytermek az elektronikus oktatásnak nem a legújabb, de kétségtelenül legnépszerűbb eszközei közé tartoznak. Kialakulásában jelentős szerepet játszottak a videokonferencia rendszerek, amelyeket az üzleti szférában telefonvonalon keresztül már a 70-es évektől kezdve alkalmaztak, de a 90-es évek közepéig kellett várni a számítógép alapú, széles körben elérhető változatra, habár ez utóbbi költségei is nagyon magasak voltak az akkoriban nagy sávszélességűnek számító ISDN vonalak bérleti díja miatt.

Az ezredfordulóra a sávszélesség és a digitális mozgókép-tömörítés hatékonyságának a növekedésével és szabványosításával elérhetővé vált az átlagos sebességű interneten-kapcsolaton keresztüli videokonferencia beszélgetések bonyolítása, amit a költségmentesen beszerezhető kommunikációs szoftverek1 megjelenése is segített.

A következő fontos technikai mérföldkő 2005, amikor az előző bekezdésben is említett fejlődési tendenciák folytatódtak, lehetővé téve a High Definition minőségű (1280x720-as felbontás 30 kép/másodperc) mozgóképátvitelt.


1: Ilyen program pl. a Skype, amelyről bővebben tájékozódhatunk ezen a weboldalon: (http://www.skype.comc/hu/).