Skip navigation

6.2 TANANYAG

A Web új médiaként jelent meg a tanítási tanulási folyamatban. A világ tudományos és kulturális ismeretét egységbe szervezi, adatbankként is működik.1 Szabadságot, kötetlenséget biztosít azzal, hogy a tárolt információkat könnyen elérjük, Az információkeresés nemcsak longitudinálisan, de vertikálisan is biztosított. Az oktatásban ezáltal új kihívásoknak kell megfelelni. A tanár önmagát is kell, hogy képezze és tanítványait is meg kell tanítani a helyes információkutatás, tesztelés szabályaira. Rendelkezzen saját adatbankkal, linkgyűjteménnyel és azokat előre meghatározott felületre tegye elérhetővé tanítványainak.

 

  1. Pedagógiai jellemzők
  2. A teszt szerepe az oktatásban
  3. Online tesztekkel történő értékelés
  4. Online teszt készítésére alkalmas programok/felületek
  5. Cloud computing
1. ábra: A tananyag fogalomtérképe
1. ábra: A tananyag fogalomtérképe

Az elmúlt évek tapasztalatai arra engednek következtetni, hogy a természettudományi kutatások mellett a társadalomtudományi kutatások is megkövetelik az TESZTKÉSZÍTŐ ONLINE ALKALMAZÁSOK kreatív ismeretét. A jegyzet ismereteinek birtokában képessé válik a mélyebb összefüggések feltárására.

Az elmúlt két évtized információs társadalma az oktatás tartalmi és technikai követelményének újragondolását eredményezte. Igénnyé vált a hatékony, rugalmas, személyre szabott oktatási rendszerek kidolgozása.

A társadalmi, gazdasági trendek új típusú szakembergárdát igényelnek, melynek biztosítása új kihívást jelent az oktatás számára. Az internet alapú tananyag szerepe, az IKT taneszközei, a Web alapú szolgáltatások az oktatásban a tanulási helyzetek újjászervezését, a tanári kompetenciák megújulását eredményezik. A Web szerverek által biztosított szolgáltatások a virtuális tanulási környezet kreatív alkalmazását teszik elengedhetetlenné. A hagyományos, osztálytermi, a számítógép alpú tanulás (e-learning), a kombinált oktatás (blended learning[1]). oktatás mellett egyre szélesebb körben előtérbe kerül a Cloud Computer alkalmazása.

A világ tudományos és kulturális ismeretét egységbe szervezi, adatbankként is működik.[2] Szabadságot, kötetlenséget biztosít azzal, hogy a tárolt információkat könnyen elérjük, Az információkeresés, információátadás nemcsak longitudinálisan, de vertikálisan is biztosított, új kihívásoknak kell megfeleltetni. A tanár önmagát is kell, hogy képezze és tanítványait is meg kell tanítani a helyes információkutatás, tesztelés szabályaira. másrészt rendelkezzen saját adatbankkal, linkgyűjteménnyel és azokat előre meghatározott felületre tegye elérhetővé tanítványainak.

Az objektív, igazságos értékelés nevelő hatású, a tanulók személyiségének fejlesztését kell szolgálnia a nevelés-oktatás teljes folyamatában. Az iskola mérési értékelési rendszerét az oktatáspolitikai dokumentumok, a törvényi változások figyelembevételével készítik.

A hagyományos papíralapú, face-to-face értékelés mellett az on-line értékelés a cloud computing egyre nagyobb figyelmet kap. Az on-line értékelés több funkciót tölt be: teszteli a tanuló tudását, előkészíti a további tanítási-tanulási folyamatot, támpontot ad a továbblépésre.

A jegyzet abban a reményben készült, hogy segíti a hallgatók a saját szakterületén az on-line teszt alkalmazásával kutatások eredményeinek hatékony feldolgozásához, az eredményeinek gyors és korrekt statisztikai értékeléséhez, értelmezéséhez. A jegyzet leckékre bontva tagolja azon ismereteket, amelyek a gyakorlati oldalról közelíti meg a tesztkészítést, a statisztikai eredmények létrehozását és az adatok értelmezését.

A tananyagban az az alábbi témakörökkel foglalkozunk:

1. Pedagógiai jellemzők

2. A teszt szerepe az oktatásban

3. Online tesztekkel történő értékelés

4. Online teszt készítésére alkalmas programok/felületek

5. Cloud computing



1 http://www.konyvar.c3.hu/fjkisk/6htm

2 Forgó, S, Hauser,Z, Kis-Tóth L: A blended learning elméleti és gyakorlati kérdései In: http://nws.niif.hu/ncd2005/docs/ehu/029.pdf letöltés 2012.07.01

3 http://www.konyvar.c3.hu/fjkisk/6htm