Skip navigation

6.3.1 Összefoglalás

Az online tesztek alkalmazásának pedagógiai, módszertani kérdései hazánkban 8-10 éves múltra tekint vissza. A lehetőségek dinamikusan változnak a szoftverek fejlesztésével, az Intranet és az Internet, a Cloud Computing szolgáltatásának kiszélesedésével az iskolákban. Igénnyé vált az oktatók részéről, hogy szakmailag felkészüljenek a tanulók rendszeres értékelésére, tesztkészítő programok kreatív alkalmazásra, az eredmények statisztikai elemzésére.

A végső cél a tanítási tanulási folyamat során, hogy a tanuló kilépve az algoritmusok irányításából, sikeresen próbálkozzon a feladat megoldásával. A tanuló akkor válik kreatívvá, ha képes az ismeretek és gondolatok újrarendezésére, új aspektusok keresésére és azok alkotására. A hallgatók a megszerzett tudását hatékonyan ellenőrizheti, lehetővé válik önellenőrzés a tanítás-tanulási folyamat különböző fázisaiban, melynek legflexibilisebb módszere az online számonkérés.

 

1. videó: Videoklip a teszt szerkesztésének technikájáról a Kahoot alkalmazásával.



A tananyagban megismert Cloud Computing egy adott felületébe regisztrálva készítse el saját 5-6 kérdésből tesztjét az új ismeretanyag tartalmát alkalmazva. A kapott kódszót társainak megadva ,töltesse ki a feladatsort.