Skip navigation

4.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK

Az új évezredben, a tanítás-tanulás eszközei és módszerei több új, elektronikus tartalomközvetítő és tanulásszabályozó rendszerrel gazdagodtak. A tantermekben használatos, hagyományosan bevált, 3D, nyomtatott, audiovizuális, és offline elektronikus taneszközök, források mellett, egyre több a hálózaton mindenki által elérhető, strukturált tartalom. Némi egyszerűsítéssel, online tananyag, az önálló, egyéni tanulást segítő tankönyv, oktatóprogram, programcsomag jogutódja.

Célunk, az elektronikus, számítógépet és internetet alkalmazó, „újmédia” tanulási környezet objektív tartalmi hátterének, az oktatási célból fejlesztett, tantervhez igazodó, hálózati elérésű, elektronikus tananyagok potenciáljának, pozitívumainak és korlátainak bemutatása, sajátos lehetőségeinek ajánlása tanítványaink IKT tudásának fejlesztéséhez.

1. ábra: Fogalomtérkép

1. ábra: Fogalomtérkép

A formális és informális oktatásban az audiovizuális, interaktív, multimédiás elemekkel kiegészített, interneten megjelenő tananyagok új tanulási módszert és stílust hoztak. A felsőoktatásban, szakképzésben használt e-, vagy m-learning kurzusok, ill. az iskolai, elektronikus tanulási környezetben használható, vagy tableten (iPad) is elérhető, digitalizált, vagy digitális, flipbook formátumú tankönyvek1, más tanulási stratégiát igényelnek.

A javasolt szakirodalom feldolgozása, valamint az előírt, ill. szabadon választott feladatok elvégzése után, a hallgató képes lesz:

A tanterv, online tananyag, taneszköz, valamint az információ (tartalom) hordozó, közvetítő, és rögzítő eszköz fogalmak értelmezésére;

Az oktatócsomag, programcsomag, pedagógiai rendszer digitális komponenseinek funkcionális jellemzésére;

A pedagógiai technológiai rendszerfejlesztési modellek, a taneszköz-, és tananyag fejlesztési folyamatok, paradigmák interpretálására;

A komplex e-, és m-learning kurzusok és a digitális tankönyvekkel kapcsolatos tanítási-tanulási módszerek megkülönböztetésére;

A digitális könyvtárak, oktatómédia kiadók online tananyagainak kiválasztására, kerettantervi értékelésére, programba integrálására.

1. hang: A lecke tartalma



1: Az ntk.hu honlapon keresztül számos ingyenes és interaktív flipbook megtekintésére van lehetőség. http://flipbook.ntk.hu/index.php?r=flipbook/list&id=7