Skip navigation

4.3.2 Válogatott források: az online tananyag

A digitális tananyag típusai
http://www.oktatas.hu/kozneveles/tankonyv/tankonyvve_nyilvanitas/engedelyeztetes_folyamata

A multiperspektivikus történelemtankönyvek módszertani sajátosságairól
http://www.ofi.hu/tudastar/multiperspektivikus

A Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Forrásközpontú történelem sorozata és a hozzá kapcsolódó anyagok
http://www.ntk.hu

Adamik, T, Kardos, J., Kojanitz, L., Szabolcs, O., Tóth E.:
Többen egy könyvről: Szárai Miklós tankönyvsorozatának bemutatása
http://olvasas.opkm.hu/index.php?menuId=125&action=article&id=879

Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézete és a gyakorlóiskolában folyó iPad kutatások 2003-2004-ben.  http://iPad.ektf.hu Letöltés: 2014. január 30.

Az ntk.hu honlapon keresztül számos ingyenes és interaktív flipbook megtekintésére van lehetőség. http://flipbook.ntk.hu/index.php?r=flipbook/list&id=7

Bagaméri, Zs.: A tankönyvkiadás kérdésköre Franciaországban. Expanzió, Budapest, 2010. http://tamop311.ofi.hu/7-1-8/bagameri-zsuzsa

Bársony, Cs., Csillag, M., Váczy, Zs.:
Pedagógiai rendszerek fejlesztési lehetőségeinek, akkreditálásának, bevezetésének, alkalmazásának vizsgálata, a közoktatás tartalomfejlesztési tevékenységének megújítása érdekében folytatandó K+F+I tevékenység
http://www.educatio.hu/download/tamop_311/2piller_tanulmanyok/08_pedagogiai_rendszerek_akkreditacios_eljarasanak_kidolgozasa/8_tanulmany_korr_20110408.pdf

Benedek A.: Mobiltanulás és az egész életen át megszerezhető tudás. In: VILÁGOSSÁG 2007/9. pp. 21-28

Dárdai, Á.: A tankönyvkutatás nemzetközi és hazai pozíciói, Iskolakultúra, 2005. (15. évf.) 10. sz. 120-126. old. http://epa.oszk.hu/00000/00011/00097/pdf/iq2005-10.pdf          letöltés: 2014. 01.27.

Dárdai, Á.: A tankönyvek megítélésének minőségi paraméterei    
old.lib.pte.hu/konyvtarrol/.../a_tankonyvek_minosegi_parameterei.rtf‎ letöltés 2014.01.27.

Dr. Fischerné dr. Dárdai, Á., Kojanitz, L.: A tankönyvi tartalmak változás-vizsgálata
http://www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/tankonyvkutatasok/valtvizsg/14_tortenelem.pdf

Eraut, M. R.: Programmed Learning. In: The International Encyclopedia of Educational Technology (Ed. Eraut, M.) Pergamon Press, Oxford, New York (1996)

F. Dárdai Á., Kaposi, J.: A problémaorientált történelemtanítás és a fejlesztő feladatok, OFI 2008 18. oldal (Szerzőtárs: F. Dárdai Ágnes)
http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ofi.hu%2Fkiadvanyaink%2Fkiadvanyaink-konyvesbolt-konyvesbolt%2Fofi-kotetek%2F353-369-pdf&ei=_nJQUN5DyNC0BsnygLgI&usg=AFQjCNGEhWIQ9ddO3pGNf8hiB1ax6ViaHg&sig2=tzOvBGnsq3dr76Yn7IVIlQ 

Dr. Fischerné dr. Dárdai, Á., Kojanitz, L.: A tankönyvek változásai az 1970-es évektől napjainkig,
http://epa.oszk.hu/00000/00035/00110/2007-01-ta-Tobbek-Tankonyvek.html
letöltés: 2014.01.27.

Forgó, S.: Elektronikus tananyagok minőségbiztosítása. In: Czeglédi László (szerk.) Elektronikus tananyagfejlesztés. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2011. pp. 311–325.

Gagne, R.M. – Briggs, L.J. : Az oktatástervezés alapelvei [ford. Uszkay, M.,szerk. és az "OT az USA-ban" c. tanulmányt írta Nádasi, A.] OOK, 1987.

Halász, G.: A pedagógiai rendszerek általános hatás- és beválás vizsgálati rendszere
  http://halaszg.ofi.hu/download/NTK_tanulmany_rendszer.pdf

Kaposi József: A tankönyv szerepének változásai, Iskolakultúra 2012/12.
http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/2012/2012-12.pdf

Kaposi József: Széljegyzetek a történelemtanítás gyakorlatának alakulásáról. Új Pedagógiai Szemle, 2010. 3-4. 24. oldal
http://www.epa.hu/00000/00035/00140/pdf/EPA00035_upsz__2010_3-4_069-092.pdf

Karlovitz, J.: Tankönyvi, tankönyvelméleti alapfogalmak = Könyv és nevelés 2000/2. sz. http://olvasas.opkm.hu/index.php?menuId=125&action=article&id=122

Kárpáti Andrea: Digitális pedagógia – A számítógéppel segített tanítás módszerei
http://epa.oszk.hu/00000/00035/00026/1999-04-ta-Karpati-Digitalis.html

Kennedy, Declain: Tanulási eredmények megfogalmazása és azok használata. Quality Promotion Unit, UCC, 2007.  ISBN 978-0-9552229-6-2 .

Kerber Zoltán – Ranschburg Ágnes: Tanítás és tanulás a középfokú oktatásban
http://www.ofi.hu/tudastar/kerber-zoltan-ranschburg

Kerettantervek: 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet – 23/2013. (III. 29.) számú EMMI rendelet – 4/2013. (I. 11.) számú EMMI rendelet
http://kerettanterv.ofi.hu/

Kutatási beszámoló, a tankönyvtartalmak változás vizsgálata című projektről Kutatásvezető: dr. Fischerné dr. Dárdai Ágnes és Kojanitz László, http://www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/tankonyvkutatasok/valtvizsg/01_a_vizsgalat_bemutatasa.pdf letöltés 2014.01.24.

Kimmel, M.: Pedagógiai rendszerek az USA-ban. Kalifornia esete. In TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 projekt A pedagógiai rendszerek fejlesztési lehetőségeinek, akkreditálásnak, bevezetésének, alkalmazásának vizsgálata a közoktatás tartalomfejlesztési tevékenységének megújítása érdekében c. kutatás Az összegyűjtött komplex pedagógiai rendszer „tartalmú" jó gyakorlatok c. tanulmánya. (2010) 355-437. o.

Kinyó, L., Molnár, E. K.: Történelem és társadalomismeret, állampolgári kompetenciák, In.: Csapó Benő (szerk.): Mérlegen a magyar iskola. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 289-326.
http://www.ntk.hu/c/document_library/get_file?folderId=279536&name=DLFE-25006.pdf

Kis-Tóth L.– Fülep Á. – Racskó R.: Kategóriákba sorolt linkek értékelési szempontjainak kidolgozása. Kutatási jelentés Eger. 2013. p. 6.

Kojanitz, L.: A kérdésorientált (inquiry based) történelemtanítás összekapcsolása az IKT adta lehetőségekkel, Iskolakultúra 2010/9
http://epa.oszk.hu/00000/00011/00150/pdf/2010-09.pdf

Kojanitz, L.: A tankönyvek használhatóságát meghatározó minőségi összetevők elemzése és összehasonlítása
http://www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/tankonyvkutatasok/cd1_kojanitz/vizsgalat_eredmenyeinek_bemutatasa.pdf

Kojanitz, L.: A tankönyvek korszerűségét és minőségét meghatározó tényezők   http://www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/tankonyvkutatasok/tankonyvkutatas_bevezeto_060303.pdf Letöltés: 2014. 01. 28.

Kojanitz, L.: A tankönyvek minőségének megítélése Iskolakultúra, 2007/6-7, 124-125. http://epa.oszk.hu/00000/00011/00116/pdf/2007-6-7.pdf#page=112 letöltés 2014.01.27.

Kojanitz, L.: Tankönyvpolitika, tankönyvkiadás és tankönyvhasználat a nagyvilágban Expanzió humán Tanácsadó, Budapest, 2010.

Kojanitz, L.: Új történelmi programok fejlesztése, Új Pedagógiai Szemle 2003 június
http://epa.oszk.hu/00000/00035/00072/2003-06-mu-Kojanitz-Uj.html

Lengyelné Molnár Tünde: Digitális jogok kezelése. Eger: Eszterházy Károly Főiskola. 2011. 132. p. ISBN 978-615-5221-31-6

Magyar és német nyelvű történelem tankönyvek kvantitatív elemzése
http://old.lib.pte.hu/konyvtarrol/munkatarsaink/dardai/publikaciok/text/book/dardai19.htm

Mentorfelkészítés az Infó-kommunikációs Technológia kompetencia alapú oktatás adaptálásának elősegítésére – Digitális tananyagfejlesztés   
http://www.sulinet.hu/szaktanacsado/02/02_10.html

META 2003 – I. Taneszköz Információs Szakmai Tanácskozás
http://epa.oszk.hu/01200/01245/00019/9meta.html
= Könyv és nevelés 2003/3. sz.

Molnár, Gy.: A mikrotartalmak: avagy egy lépéssel tovább a 2.0-ás úton In: Benedek András (szerk.) Digitális Pedagógia 2.0. BME GTK, Typotex Kiadó, (2013) 195-220. p.

Nádasi, A.: A tanszerkutatás, –fejlesztés, –ellátás, és –használat néhány kérdése. = Elektronikus Könyv és Nevelés 1. évfolyam, 1. szám, 1999  
http://epa.oszk.hu/01200/01245/00001/cikk19.html

Nádasi, A: Szükséges-e az iskoláknak a taneszköz-jóváhagyás és a jegyzék?
= Könyv és nevelés 2009/3. sz.

Nádasi, A.: Orbis sensualium pictus imaginarius
= Könyv és nevelés 2010/2. sz.

Nádasi, A.: A megfelelő média kiválasztása
= Könyv és nevelés 2011/1. sz.

Nádasi, A.: Oktatáselmélet és technológia (elektronikus jegyzet) EKF, 2010       
http://okt.ektf.hu/data/nadasia/file/tananyag/oktataselmelet/1_tananyag1.html

Nádasi, A.: Tartalomszabályozás – A pedagógiai rendszer és a taneszköz rendszerek = Könyv és nevelés 2010/4. sz.       
http://olvasas.opkm.hu/portal/felso_menusor/konyv_es_neveles/tartalomszabalyozas

Nádasi, A.: Oktatáselmélet és technológia
Eger EKF, 2011.          
http://okt.ektf.hu/data/nadasia/file/tananyag/oktataselmelet/index.html

Nádasi, A.: Oktatástechnológiai, oktatási rendszerfejlesztési, és humán teljesítménytechnológiai modellek
In: Agria Media 2011 / szerk. Nádasi András. Eger: EKF, 2012.
http://www.ektf.hu/agriamedia/index.php?page=presents&present=140

Nemzeti Alaptanterv, Magyar Közlöny, 2012. évi 66. szám, Melléklet a 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelethez
http://www.kaposijozsef.hu/wp-content/uploads/2012/09/MK_NAT_2012.pdf

Nyíri, K.: Mikrotartalom és multimédia – a tudomány megrövidítése?       
http://tudastars.2p.hu/uploads/2p_sites/tudastars_2p_hu_live/pages/files/Nyiri_Mikrotartalom.pdf Letöltés: Letöltés: 2014. január 30.

Prensky, M. (2001): Digitális bennszülöttek digitális bevándorlók. Digital Natives, Digital Immigrants. MCB Uni-versity Press magyarul:         
http://goliat.eik.bme.hu/~emese/gtk-mo/didaktika/digital_kids.pdf Letöltés: 2014. január 30.

Prensky, M. (2001): Digital Natives, Digital Immigrants. Part 1. On the Horizon, 9. 5. sz.           
http://web.me.com/nancyoung/visual_literacy/site_map_and_resources_files/Digital_Natives_Digital_Immigrants.pdf ; Letöltés ideje: 2014. 02.01

Szabó, M., Kaposi, J.: Módszerek a források feldolgozásához
http://www.tortenelemtanitas.hu/2010/05/szabo-marta-%E2%80%93-kaposi-jozsef-modszerek-a-forrasok-feldolgozasahoz/

Száray, M: A térkép szerepe és elemzése a történelemórán
http://www.folyoirat.tortenelemtanitas.hu/2010/05/szaray-miklos-a-terkep-szerepe-es-elemzese-a-tortenelemoran/

Száray, M: Az ábrák szerepe a történelemórán, Módszerver I/1. 8-13. o.
http://www.ntk.hu/c/document_library/get_file?uuid=b583f974-575c-4a0f-a02a-eba7e872b3f4&groupId=10801

Turcsányi, M.: ELTE IK Tanulási Technológiák. http://matchsz.inf.elte.hu/TT/Bloom.html Letöltés ideje: 2014. 02.01