Skip navigation

5.1 CÉLKITŰZÉSEK ÉS KOMPETENCIÁK

A tanítás-tanulás eszközei és módszerei több új, elektronikus tartalomközvetítő és tanulásszabályozó rendszerrel gazdagodtak. A hagyományosan bevált, 3D, nyomtatott, audiovizuális, és offline elektronikus taneszközök, források mellett, egyre több a hálózaton mindenki által elérhető, strukturált tartalom.

Célunk, az elektronikus, „újmédia” tanulási környezet objektív tartalmi hátterének, a digitális gyűjtemények, könyvtárak, nevezetesen a tudásbázisok potenciáljának, pozitívumainak és korlátainak bemutatása, sajátos lehetőségeinek ajánlása az információ-közvetítők IKT tudásának fejlesztéséhez.

1. ábra: Fogalomtérkép

1. ábra: Fogalomtérkép

A leckéhez készült jelen fejezet előzménye egy 2014-ben megjelent1 e-tananyag. A javasolt, interneten is elérhető szakirodalom feldolgozása, valamint az előírt, ill. szabadon választott feladatok elvégzése után, a hallgató képes lesz:

A digitális és virtuális könyvtár, médiatár, on-line forrásközpont fogalmak értelmezésére;

A tudás-alapú rendszer, tudástár, tudásbázis (knowledge base) fogalmak magyarázatára, a tudásbázisok sajátosságainak jellemzésére;

Az interneten megjelenő információ hitelessége és megbízhatósága fogalmak értelmezésére, a kritériumok felsorolására;

Az oktatást segítő honlapok és portálok önálló elemzésére, szakmai és oktatástechnológiai kritériumok szerinti értékelésére;

Szakterületének megfelelő digitális könyvtárak, tudásbázisok szakszerű használatára, dokumentumok ajánlására, tantervi integrálására;

Virtuális múzeumok, szimuláció, animáció, és audiovizuális gyűjtemények jellemzésére, jellegzetes oktatási használatának bemutatására.

1. hang: A lecke tartalma